In de isoleerafdeling worden die gevangenen geplaatst die wegens slecht gedrag in de gevangenis een interne disciplinaire straf hebben gekregen of die een gevaar voor zichzelf(zelfmoordpoging)vormen.De plaatsing op de isoleerafdeling duurt normaal 14 dagen(afkoelperiode).De beveiligingstechnieken zijn dezelfde als voor de EBA.