Wat Betekent Het?

Voor De Betekenis Van Alle Nederlandse Woorden!
Sale Solden 2023Sale Solden 2023

Wat betekent administratie?

De Nederlandse taal is niet altijd even makkelijk.
Waarom ben je anders op zoek naar de betekenis van administratie?

Niet voor niets wordt er op het internet veel gezocht op:

  • Wat betekent administratie?
  • Betekenis administratie
  • administratie betekenis 
  • administratie betekent?
  • Etc.

Op deze website geven we antwoord op deze vragen!

Wat betekent het woord administratie?

De betekenis van administratie is:

Administratie kan meerdere betekenissen hebben, zowel organisatiekundig, financieel, fiscaal of medisch.

Doorgaans refereert het woord naar het formele proces dat nodig is om bedrijfsactiviteiten uit te voeren.

Organisatiekundig: Gebruikers registreren en controleren, gegevensbeveiliging afdwingen, prestaties controleren, gegevensintegriteit handhaven, omgaan met concurrency control, en informatie herstellen die beschadigd is door een gebeurtenis zoals een onverwachte systeemstoring.

Financieel beheer: Het proces of de activiteit van het runnen van een bedrijf, organisatie, enz.

Fiscaal: Als ondernemer dien je de financiële administratie correct bij te houden en tijdig in te dienen. Meer administratie info vind je hier.

Medische administratie: Ervoor zorgen dat een geneesmiddel of een therapeutische substantie door de patiënt opgenomen wordt; bv. orale, parenterale, intraveneuze of intramusculaire toediening