Eerste leerjaar van het secundair onderwijs;heeft als doel door middel van een systeem van differentiatie en determinatie de toekomstige ontwikkeling van de leerling in het VO voor te bereiden en zijn aanpassing in de voor hem gewenste richting te bevorderen